شناسهٔ خبر: 19666 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

بهره‌برداری از باند دوم اتوبان محور گهکم – فورگ در شهرستان حاجی آباد

افتتاح باند دوم محور گهکم – فورگ در شهرستان حاجی آباد با حضور جاسم جادری استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، علی عليزاده مدير ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در تشریح اجرای این پروژه گفت: باند دوم اتوبان محور گهکم – فورگ به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی احداث شده است.

وی افزود: محور مذكور يكی از راه‌های مهم و ترانزيتی استان هرمزگان است كه استان را از طريق شهرستان داراب به استان فارس متصل می‌كند.

به گفته علیزاده، وجود مناطق مستعد كشاورزی در مجاورت اين محور، هم در استان هرمزگان و هم در استان فارس و همچنين امكان جذب بخشی از ترافيك فعال محور بندرعباس سيرجان، ضرورت احداث باند دوم اين محور را اجتناب ناپذير نمود. اين موارد و همچنين ايجاد زمينه‌های عبور و مرور ايمن و راحت سبب شد تا با پيگيری استان‌های هرمزگان و فارس، طرح احداث بزرگراه گهكم – داراب – شيراز به تصويب نهايی رسيده و به مرحله اجرا در آيد.

وی ادامه داد، حدود ۶۵ كيلومتر از محور مذكور در استان هرمزگان واقع شده كه از دوراهی گهكم آغاز و به سمت انتهای حوزه راههای استان و سپس شهر فورگ در استان فارس ادامه می‌يابد.

گفتنی است، اداره كل راه و شهرسازی استان تاكنون ۳ قطعه از اين محور را كه شامل قطعات اول، دوم، و تقاطع غير همسطح سه راهی بوده پس از انجام مناقصه به مرحله اجرا در آورده است.

نظر شما